Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Syndrom vyhoření u středoškolských učitelů
Báčová, Tereza
Tématem této bakalářské práce je přiblížení problematiky syndromu vyhoření u středoškolských pedagogů. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje stručný souhrn informací o pedagogické profesi, zejména o její historii a náročnosti. Podrobněji se práce zaměřuje na syndrom vyhoření u středoškolských pedagogů. Jsou zde uvedeny jeho příčiny, symptomy, jednotlivé fáze, diagnostické metody, možnosti terapie a také informace, jak syndromu vyhoření předcházet. Praktická část práce obsahuje kvantitativní výzkum, který zjišťuje, zda a v jaké míře se vyskytuje syndrom vyhoření u pedagogů středních škol v Jihomoravském kraji. Z dotazníkového šetření vyplývá, že ve třech zkoumaných oblastech vyhoření (osobní, pracovní a směrem k žákovi) se u pedagogů jako celku neprokázal výskyt syndrom vyhoření. Dále došlo z jištění, že k syndromu vyhoření jsou více náchylné ženy. Vyhořením trpí nejvíce pedagogů s délkou praxe 11-20 let. Dále bylo zjištěno, že syndromem vyhoření jsou nejvíce ohroženi pedagogové ze zdravotnické školy. Silný vliv na vyhoření má nepřímá pedagogická činnost. Výzkum celkového vyhoření neprokázal výskyt vyhoření u zkoumaného vzorku pedagogů, avšak individuální hodnocení jednotlivých respondentů je různorodé, kdy někteří nejsou vyhořelí, zatímco jiní vykazují velmi silné vyhoření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.